Honlapot készíttetne? Alapvető tudnivalók érthetően.

Segítünk, hogy tisztán lásson!

Akinek új, vagy nem annyira járatos a honlap készítéssel kapcsolatos dolgokban, annak nehéz dolog megítélni, hogy valójában milyen honlapra is van szüksége. Mire érdemes odafigyelni?

Igen, elég kaotikus a dolog, már boldog-boldogtalan honlapot készít. Vannak a sablonok átalakításával készülő honlapok, vannak a „csinálj magadnak honlapot” illúzióra építő honlapok, és vannak az egyedi fejlesztésű honlapok.

Azt könnyű észrevenni, hogy a sikeres honlapok mind egyedi készítésűek. De miért? Hiszen a sablon honlapok közt is vannak szépek.

Tipp: azt érdemes tudni, hogy egy hibás döntés eredménye nyomán keletkezett, sikertelen, nem hatékony honlapot a gyakorlatban nem lehet „javítani”, hanem gyakorlatilag nulláról újra kell tervezni, és újra el kell készíteni. A régi, nem jól működő honlapok sajnos mindig a kukában végzik.

Az egyedi honlapok és a sablon honlapok közti különbség

Sokszor látja ígéretekben, hogy egy cég „egyedi honlapot” készít, és nem sablonokat alakít át.

Mit jelent ez? Érdemes egyből elhinni, ha valaki azt állítja magáról, hogy egyedi honlapot készít? (nem)

Sajnos valójában 3 kategória van:

Tényleg egyedi honlap: ha honlap készítője először megtervez egy látványtervet. Cégéhez illeszkedő, egyedi látványt, design-t készít, és figyelembe veszi a céges arculatát is, ha van. A honlap szerkezetét és felépítését alaposan megtervezi, hogy végül minél hatékonyabb, minél jobban teljesítő honlapja legyen. Erre azért van szükség, mert igazából minen honlapnál másra van szükség a sikerhez – mindig egyedi megoldások, ötletek kellenek. Nincsenek korlátok, minden megoldható: minél kreatívabb és tapasztaltabb a honlap készítője, annál nagyobb az esély arra, hogy a honlap is jó eredményeket tudjon majd produkálni, és jó befektetés legyen. Tehát a sikerhez nem elég az, hogy "egyedi honlapja" legyen, hanem az is fontos, hogy egy "kreatívan, okosan elkészített" egyedi honlapja legyen. (mi egyébként kizárólag egyedi honlapokat készítünk)

Sablon honlap: Az ablakon kidobott pénznek szokták nevezni, nem véletlenül. Előre elkészített tucat honlap sablont használnak fel honlapja elkészítésekor. Tehát gyakorlatilag nem is ők készítik a honlapot, hanem más munkáját használják fel. Szó sincs arról, hogy egy honlapot terveznének és készítenének Önnek, ezért ne is várjunk tőle semmi eredményt. A lehetőségek is korlátozottak, vagy tudja az adott sablon amit akarunk, vagy nem. Keresnek Önnek egy sablont, és kicserélik a szöveges részét és a képeket az Ön képeire és szövegeire. Általában a honlap készítője nem is elég képzett ahhoz, hogy egyedi honlapokat tudjon csinálni. Sajnos ezek a honlap sablonok általában nem is a Magyar piacra készültek. Érhetik kellemetlen meglepetések utólag is: ha illegálisan tölti le az illető Önnek a sablont, akkor a jogi felelősség már az Öné :(

Egyedinek „mondott” honlap: sajnos, ha azt ígérik Önnek, hogy egyedi honlapot készítenek, még nem biztos, hogy tényleg azt kap. Egyedi honlap elkészítéséhez rengeteg munka, komoly és naprakész tudás, sok gyakorlat kell, ami sokakaknak nem áll rendelkezésre. Viszont ma már minden honlapkészítő tudja, hogy az egyedi honlap a „varázsszó”, amire ugranak az ügyfelek, azért sokan ezt ígérik, de valójában csak egy honlap sablon átalakítását csinálják: legyen résen ;)

Tipp: ne kockáztassa pénzét és cége hírnevét egy silány, sablonok átalakításával készített honlapokkal. Például ha nem saját fejlesztésű rendszerrel készít honlapot egy cég, hanem wordpress és ingyenes társaival maszatol, akkor az már egy komoly intő jel lehet :(

Tipp: Ha Wordpressben, vagy hasonló ingyenes tartalomkezelőben akarnak honlapot készíteni Önnek, akkor már gyanakodjon.

Milyen a jó honlap?

Közelítsük meg más oldalról: mire van szüksége, ha egy honlappal sikeresen meg szeretne jelenni az interneten? Mert ez a lényeg. A honlap az csak egy eszköz, amit okosan meg kell csinálni, és utána okosan kell használni. Van itt még sok más is.

1. Profi módon meg kell tervezni, és el kell készíteni a honlapot

2. Szükség van egy internet címre (domain-ra) ahol megtalálják majd a honlapját, általában ez valami.hu ha magyar domain-ról van szó

3. Szükség van egy tárhelyre ahol elhelyezzük a honlapot, ez egy állandóan internetre kötött számítógép, ahol állandóan fut a honlap

4. Szüksége van folyamatos tartalom előállítására: szövegeket, cikkeket kell írni

5. Szüksége van a honlap népszerűsítésére, hogy legyenek látogatói a honlapnak, és ne álljon üresen

(1) A honlap

Szüksége van egy Önre, és cégére szabott honlapra (egyedi, nem sablon, vagy sablonok átalakításával készített honlapra)

Tervezéskor meg kell vizsgálni azt a környezetet ahol a honlap működni fog: kik a konkurensei, ők mit és miért csinálnak.

Pontosan meg kell határozni, hogy mi a célcsoportja, kik azok, akiknek a honlap szól. Ez alapján már meg lehet határozni, hogy hogyan lehet hatásosan megszólítani ezeket az embereket.

Pontosan meg kell határozni, hogy mik a konkrét célok amit a honlapnak el kell érnie. (nagyon-nagyon fontos)

Ha ezek megvannak, akkor már meg lehet tervezni a honlapot, ezt érdemes komolyan venni, mert ezen áll, vagy bukik minden. (nem mindegy, hogy kire bízza a tervezést, alaposnak, motiváltnak, kreatívnak, és tapasztaltnak kell lenni a sikerhez) Ha kész a terv, le lehet programozni a honlapot.

Keresőbarátnak kell lennie a honlapnak, mert ugye a Google keresőben majd előre szeretne kerülni – tehát technikailag rendben kell lennie.

Mobilbarátnak kell lennie a honlapnak, magyarul okostelefonon is felhasználóbarát módon kell megjelennie, különben egyből elveszíti a honlapra látogatók 50-60%-át, ami azért nagyon sok.

Nem érdemes ingyenes rendszereket használni (wordpress és ingyenes társai) mert azok csak korlátot jelentenek, és lassú, zavaros honlapot eredményeznek. (aki már csinált egyedi rendszert, az látja a különbséget, és tudja miről beszélek)

A honlapra érdemes úgy tekinteni, mint egy eszközre, aminek konkrét céljai vannak (amiket korábban meghatároztunk). Érkezik a honlapra sok látogató, és a honlapnak minél nagyobb részüknél sikeresen el kell érnie ezeket a célokat.

Ezt konverziónak nevezzük, tehát ha érkezik 100 látogató a honlapra, akkor megmérjük, hogy ebből hánynál értük el a kitűzött célt. Ha például az a honlap egyik célja, hogy feliratkozzanak a látogatók az egyik hírlevelünkre, akkor nem mindegy, hogy 1000 látogatóból 300 iratkozik fel, vagy csak kettő. Pontosan itt van a nagy különbség egy jól és egy rosszul teljesítő honlap közt. Egy jól kitalált honlapnál sokan iratkoznak fel, egy összecsapott sablon honlapnál szinte mindenki továbbáll feliratkozás nélkül.

A honlapnak hitelesnek, megbízhatónak kell tűnnie a látogató szempontjából, ennek megoldása is komoly feladat a honlap tervezésekor: de a hitelesség csodákat tehet egy honlappal. (most már írhattam volna azt is, hogy csodákat tehet a honlap konverziójával, igaz?)

(2) Intrenet cím, domain név

Ki kell találnia egy internet címet, ahol a honlapját majd megtalálják. Pl: valami.hu, vagy valami.com

Ezt a címet regisztrálnia kell, ha még szabad, vagyis mások még nem foglalták le. Így kb 1 évre az Ön tulajdonába kerül, tehát évente meg kell hosszabbítani. (vannak kivételek, pl .hu domain neveket kezdetben 2 évre lehet csak regisztrálni)

Vannak általános, és ország specifikus domain nevek.

Ország specifikus domain nevek: .hu, .de, .at stb… végződésűek, itt egyértelmű, hogy egy honlap mely országba tartozik, a Google-ban is abban az országban tud előkelő helyen megjelenni (az országot nem is lehet módosítani)

Általános domain nevek: .com, .net stb, ezek nem kötődnek országhoz, itt nekünk kell az országot kiválasztani. Ami a lényeg: hatékonyan működő, több országban is jól helyeződő, többnyelvű honlapokat is lehet csinálni segítségükkel.

Fontos azt is tudni, hogy ha több nyelven elkészíti a honlapját, de például .hu , tehát magyar domain-on helyezi el, akkor hiába készít német nyelvű változatot a honlaphoz, az csak Magyarországon fog jól helyeződni a kereséskor, Németországban már nem. Hiába a német nyelv, minden .de-s domainű honlap előnyben lesz Önhöz képest. (Többnyelvű honlapok készítésébe komolyan beleástam magam, forduljon hozzám bizalommal)

Tipp: a domain név lehetőleg legyen mindig beszédes, könnyen megjegyezhető. Ma már nem fog azért előbbre kerülni a honlapja kereséskor, ha jó kulcsszavakat használ benne. A hiedelmekkel ellentétben ezen a trükkön már régóta átlát a Google.

Tipp: mindig saját vagy cége nevére regisztrálja a domain-t, ne hagyja, hogy a honlap készítője saját nevére regisztrálja – ne legyen kiszolgáltatott

(3) A tárhely

Szükség van egy állandóan internetre kötött számítógépre, ahol az elkészült honlapját a honlap készítője feltelepíti.

Tárhelyet tárhely szolgáltatásra specializálódott cégektől érdemes venni, ők felügyelik a számítógépeket, javítják ha gond van, biztonsági mentéseket csinálnak, megvédik tűzfallal, van általában segítőkész ügyfélszolgálatuk is. Általában 99%-os rendelkezésre állásra lehet számítani. (Saját statisztikáikat nem kell elhinni, számtalanszor láttam már, hogy egy függelten szerveren mérték a rendelkezésre állást, ahol épp működőnek látszott, viszont ténylegesen használthatatlan volt.)

A tárhelyhez általában e-mail címek létrehozására alkalmas felületet is szoktak adni, így magunk készíthetünk e-mail címeket.

Tipp: tárhelyet nem érdemes a honlap készítőjétől vásárolni, mert egyrészt nagyon nagy valószínűséggel valójában ő csak egy viszonteladó, másrészt ne legyen kiszolgáltatott, ne láncolja hozzá magát. Jobb, ha piaci alapon vásárol tárhelyet, ár és minőség szempontjából is, és probléma esetén könnyű a váltás is. (Tudunk ajánlani bevált tárhely szolgáltatókat, abból is eléggé túlkínálat van)

(4) Tartalom előállítása

Ha induláskor feltölti honlapját nagyszerű szöveggel, még nem szabad hátradőlnie.

Ha jó helyezést akar a keresőkben, ha sok látogatót akar honlapjára, akkor folyamatosan új tartalmat kell előállítania. Manapság a legjobb marketing módszer a „tartalom marketing”, honlapjának is erre kell épülnie.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy időnként célszerű egy-egy cikket, blog bejegyzést kiraknia a honlapra.

A lényegesebb szempontok:

- legyen kellően hosszú az írás, konkurensektől függően, általában érdemes megcélozni az 1500-2000 szót, nem karaktert, hanem szót

- mennyiségtől is fontosabb a minőség: legyen egyedi, informatív és hasznos amit ír

- témáját tekintve a célközönségét érdeklő témában kell mindig írni, legyen hasznos számukra

- legyen rendszeres az új tartalom, a Google szempontjából is ez egy pozitív jel – azt látja, hogy ez egy élő, informatív, hasznos honlap

Érdemes saját magának, vagy munkatársának megírni a szövegeket. Sok idő, de megtérül. Vannak szövegírásra specializálódott cégek, de az ő általuk írt szövegek sohasem lesznek olyan jók, érdekesek, és informatívak, mint amit Ön tud írni, hiszen Ön a szakértő. Ön ismeri legjobban a célközönségét, csak Ön tud hiteles és informatív lenni. A személyes, nem profi jelleg, még a szöveg hitelességét is növelheti.

Tipp: sokan kényszerülnek arra, hogy külső, erre specializálódott céggel írassák meg a szövegeket. Ez is kitűnő megoldás lehet, ha nem bízza rájuk teljes egészében a munkát, hanem a szöveg lényegét, vázlatát adja át nekik, és ők profi módon megírják, kidolgozzák.

Tipp: sose írjon arról, hogy Ön, vagy a szolgáltatás milyen „király”, még akkor se, ha tudja, hogy Ön a legjobb. Egyrészt már nem hisznek az emberek az öndícséretben, tehát nem működik, nem tűnik hitelesnek. Mindig a látogatóit érdeklő, őket foglalkoztató valós problémákról írjon, azokhoz nyújtson segítséget, megoldásokat.

(5) Honlap népszerűsítése, látogatók szerzése

Sokan azt hiszik, hogy ha elkészül a honlapjuk, akkor dőlnek látogatók.

A valóság ezzel szemben az, hogy az ég világon senki nem fog jönni, és a honlap garantáltan teljesen üres lesz, még akkor is, ha a galaxis legjobb honlapját készítette el, a legjobban megírt szövegekkel, a bolygónk legjobb és legkeresettebb terméketi árulja. De hogyan is találnák meg a honlapját a sok milliárd honlap közt?

Tehát tenni kell érte.

Ez első hallásra rossz hír, de ha jobban belegondolunk, akkor jó hír. Gondoljon bele, nem csak az Ön honlapja üres, hanem a konkurenciáé is az induláskor. Pontosan itt van a lehetőség az egészben: ha Ön kreatívabb, ha Ön ügyesebb, akkor sokkal több látogatója lesz, mint a konkurenseinek! Sőt, a konkurensei nagy része nem tesz semmit, ő várja a csodát, így ők Önként leugrottak a mélybe. (Ugye milyen rossz lenne, ha minden honlapon egyből megjelennének a látogatók?)

Tenni viszont sok mindent lehet. Nagyon sok mindent.

Tipp: célszerű mindent a korábban említett tartalom / szöveg / cikk gyártásra építeni. Tehát arra, hogy sok, informatív, értékes tartalmat gyártunk. Legyen az mindennek az alapja, építkezzünk erre.

Ha informatív tartalmat készítünk, akkor szeretni fogják a honlapunkat, és más honlapok is linkelnek, hivatkoznak ránk. Ez magyarul azt jelenti, hogy egy idegen honlap egy szövegrészére kattintva a mi honlapunkra dobja át a látogatót. Az idegen honlap valamiért ír rólunk, hivatkozik ránk. Ezt a Google is egy pozitív jelnek veszi, és előrébb sorolja a honlapunkat a találati listájában kereséskor. Fontos az is, hogy milyen honlap hivatkozik ránk. Ha egy gyenge honlap, akkor az nem ér szinte semmit. Ha egy Google szerint „gyanús”, hiteltelen honlap, akkor semmit nem ér, sőt, egy rossz jel a Googe számára, hiszen szerinte rossz társaságba keveredtünk. Ha viszont egy hiteles, értékes honlap hivatkozik ránk, akkor az aranyat ér.

Tipp: vannak cégek akik linképítésből élnek, tehát azt csinálják, hogy írnak egy szöveget a saját honlapjaikra, és linkelnek, hivatkoznak ránk. (Tehát megpróbálják félrevezetni a Google-t, úgy csinálnak, mintha mi értékesek lennénk) Mondjuk havi x forintért y darab cikket írnak ránk hivatkozva. Sajnos elég gyenge minőségű cikkeket, és elég kétes honlapokon helyezik el. Csak óvatosan: ha a Google előbb-utóbb feltérképezi ezeket a linkhálózatokat, akkor ugrik a befektetett pénz, és még lehet, hogy büntetést is kap az oldal. Tegyük hozzá jogosan, mert ez gyakorlatilag csalás, a rendszer kijátszása: a Google arra törekszik, hogy a legjobb tartalom kerüljön előre, és ne egy csalással, mesterségesen előretolt honlap.

Megírt szövegünket facebookon is meg tudjuk osztani. Csinálhatunk egy ingyenes facebook céges oldalt, és oda kirakjuk mindig a honlapunkon megírt cikkek, írások hivatkozását. Így a facebook oldalunk követőinek, tehát akik már lájkolták az oldalunkat, egy egészen kis része láthatja a megosztásunkat. Sajnos itt van a kutya elásva: sokan azt hiszik, hogy ha megosztanak vagy kiírnak valamit facebookon, akkor minden követőjük, ismerősük látja, értesül erről. Sajnos nem, a követőinknek csak egy egészen pici része látja. Ha azt szeretnénk, hogy több emberhez eljusson amit kiírunk, akkor hirdetnünk kell a facebooknál, pénzért. De még így is nagyon jó és hatékony módszer, sok látogatót hoz ingyen – érdemes folyamatosan írni a facebookra, megtérül a ráfordított idő.

Tehát facebookon pénzért is hirdethetünk, például pénzért kiemelhetjük amit facebook oldalunkon írunk. Így sok idegen emberhez is eljut írásunk, olyanokhoz is, akik még nem kedvelték facebook oldalunkat, még nem követőink. Facebook ügyel arra, nehogy túl sok emberhez eljusson ingyen amit írunk, mert ő is szeretne pénzt keresni.

Google-ban is hirdethetünk pénzért. Itt a hirdetésünkre való kattintásokért kell fizetni. Meghatározzuk, hogy mennyi pénzt szánunk naponta a hirdetésre, és automatán jelennek meg a hirdetéseink.

Tipp: ha azonnali vásárlásra kész látogatót szeretnénk, ha olyan látogatókat keresünk, akik konkrétan a mi szolgáltatásainkat keresik éppen, akkor hirdessünk Google-ban. Ha olyan látogatókat szeretnénk gyűjteni, akik még nincsenek kész a vásárlásra, (még „meg kell dolgozni őket”), tehát most épp nem a mi termékeinket, szolgáltatásunkat keresik, de akár később ügyfeleink is lehetnek majd, akkor hirdessünk facebookon.

Tipp: facebook és Adwords hirdetések futtatására érdemes külső, erre specializálódott céget megbízni, mert csak látszólag egyszerű a dolog, könnyű rengeteg pénzt elszórni feleslegesen. Persze Ön is nyugodtan kitapasztalhatja ezeket a hirdetési rendszereket, csak készüljön fel rá, hogy sok idő.

Tipp: hirdetésekhez mindig használjon külön landoló oldalt. Tehát mindig készíttessen egy okosan megtervezett landoló oldalt. Semmiképp se a honlapja főoldalára irányítsa a hirdetéseket. Ha ezt nem teszi meg, akkor rengeteg pénzt elszór feleslegesen, sokkal rosszabb lesz a hirdetése eredményessége. A landoló oldalak olyan ügyesen és kreatívan megterezett aloldalak, aminek az a feladata, hogy a hirdetése minél nagyobb arányban elérje a célját. Példánknál maradva minél többen feliratkozzanak a hírlevelünkre. A hirdetést futtató cég sokszor nem ért ehhez, ezért inkább elsumákolják az egész landign oldalt kérdést.

Hírlevelet is érdemes írni. Fontos tudni, hogy erre meg vannak a szabályok, hogy hogyan kell csinálni. Csak olyannak szabad hírlevelet küldeni, aki erre önként és szabályosan feliratkozott. Adatvédelmi nyilvántartási számot kell kérni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságtól. Ha jól használjuk, akkor egy nagyon jó eszköz a látogatók és ügyfelek szerzéséhez.

Bezárul a kör

Kiizzadtunk néhány, vagy rengeteg látogatót a honlapjára, tehát ők már itt vannak a honlapon.

Itt jön ismét a honlap szerepe: mennyit képes ezekből a látogatókból a honapunk „konvertálni”? Magyarul belőlük hánynál sikerül a honlapnak ténylegesen elérni az elvárt célunkat?

A korábbi példánál maradva: ha nekünk hatékony honlapunk van, akkor 1000 látogatóból 300 feliratkozik a hírlevelünkre. A konkurens honlap mondjuk több pénzért hirdet, neki 2000 látogatója lesz ugyan ebben az időszakban, de ha neki gyengébb a honlapja, akkor lehet, hogy csak 30-an iratkozak fel abből a sokkal több látogatóból. (persze ettől lehet kisebb, de lehet sokkal durvább is a különbség)

Tehát bezárult a kör: nem csak a látogatók száma számít, hanem megtérül a jó, hatékony honlap elkészítésére szánt időnk és pénzünk: lényegesen több elért cél, lényegesen több profit, több ügyfél a végeredmény, nagyságrendekkel kevesebb költséggel.

Érdekes vagy hasznos volt? Iratkozzon fel Hírlevelünkre!

Kattintson ide

Nagyon köszönöm, ha Ön is lájkolja és/vagy megosztja az oldalamat ismerőseinek ;)

Hogyan tovább?

Pörgessük fel vállalkozását egy profi, mobilbarát, facebook-barát, Google-barát, marketing szemléletű, sablonmentes, egyedi honlappal!

Írja meg elképzeléseit honlapjával kapcsolatban!

Kérje árajánlatunkat, tanácsunkat!

Figyelem! Ingyenes konzultációt és tanácsadát nyújtunk. Felmérjük igényeit, és konkrét javaslatokat teszünk, hogy milyen megoldásokkal tudjuk növelni a bevételeit és a vevői számát. Várjuk érdeklődését!

Az Ön neve

E-mail címe

Telefonszáma

Cégnév

Üzenet

( Várjuk üzenetét, ha kérdése van, vagy érdekli a megoldásunk! Felmérjük igényeit, és konkrét megoldási javaslatot teszünk. )

Később készíttetne honlapot?

Készüljön fel rá.

Lényegretörő, hasznos tanácsok

Megnézem

Bizonytalan, hogy milyen honlapra van szüksége?

Ingyenes honlap tanácsadás!

Nem ér rá olvasgatni? Beszéljünk Skype-on egy előre egyeztetett időpontban

Érdekel
(c) 2004-2017 Weboldal-Center.hu - All rights reserved | Adatvédelem | Kapcsolat